http://emo.huhiho.com

Saturday, March 6, 2010

Rahsia Perchentaan 10 Thn


we meet each other finally on 8th october 1999(we meet earlier in IRC)..masa tu mimang la aku mengurat dulu..coz kalau d tinguk muka laling ni mimang seorang yg anti-sosial,sumbung,penjaat..macam mo pg bepukul..huahuahua..tp atas keberanian n kegettean aku..akhirnya kami kapel la sampai skrg ni sudah betuaan dua dua..

mo tau rahsia yg bukan lg rahsia..tp sesetengahnya still rahsiala huhu
http://emo.huhiho.com
1.jangan curang or membuat aksi2 yg boleh menyebabkan curang
--betul ni.. 10 tahun ni nda pernahla laling tu ada skandal sama org lain..selama yg aku taula..mungkin kerana riak wajahnya n gayanya yg dont give a damn tu..dia nda pernah menunjukkan interest sama perempuan lain..even my girlfrens(kan NAY?)..n aku lama sudah nda experience perasaan jeles..macamana tu ah?..mimang laling pandai jaga his behaviour la..TAPI!!..ada tapinya...my laling is seorang penjeles yg boleh membawa maut..gila ihh..aku pun jagala juga my behaviour especially in front of him..kalau nda adalah org merajuk..huhu(cuba fikir kenapa aku tiada akaun FB sampai skrang?)

2.trust each other
-me n laling jrg jumpa..once or twice a week ja.. bah aku d papar,dia d kk..jauh tu..apa ja dia buat d kk,aku nda ambil pot sangat..i know him well..macamana aku mo dia trust aku d sini ..macam tu la aku trust dia sana kk..(he trust me tp nda mo aku ada FB bcoz..takut aku addicted to FB..ya meh?)

3.Be a giver,not just taker
--jangan tunggu dia buat his first move baru kita mo respond..mentang2 la kita perempuan..dont expect him to do all the work..kalau kita rindu ..just said.. i miss u sayang..nda pyh tunggu dia cakap baru kita mo cakap..same as e/thing else..susahla mo elaborate..paham2 sendiri ja la

4.Praise..praise..praise
-- men love praises sama mcm kita perempuan jugakla..kita sukakan if our man cakap kita lawa,beautiful etc..so apa kata mulakan dulu..me--selalu ckp..hai ensem..lalingku yg ensom..babyku yg sexy...banyakla lagi(ensemla bah d mataku..muaahzz )..u praise him once..he will praise u twice..Believe me!

http://emo.huhiho.com

5.make him feel needed,appreciated (but jgn sampai suffocated)
--jangan segan mo cakap thank you..mentang2la kamu kapel/kawen 2taun,3 taun ka..jangan lupakan perkataan terima kasih..just a simple thank you make him feel appreciated..needed..really!!lebih2 lagi ucapan thank you tu dilengkapi dengan perkataan sayang,baby..etc(sendiri mo tau la kan)
..thanks babyku yg kucintai reloadkan aku semalam..huhu

6.Have fun and laughter together
--sometimes silence is a bliss..tapi..laughter is the best medicine..selalunya perkara lucu yg selalu d perbualkan ialah mengutuk org astagfirullah (jgn contohi sifat ini)..tapi susah mo elak coz ada ja idea lalingku..muka kobisla..muka lobakla..muka jagungla..muka tv la..gigi besar macam rumahla..banyaknya dosa kering kami!!..or simply just singing together dlm kereta(my laling paling pandai tukar lirik lagu...hahaha..)
http://emo.huhiho.com

apa lagi aaaa?..byk lagi la... u all misti ada tips2 nya kan?..JOM SHARE!

3 comments:

  1. terhibur aku baca ..tapi ya lalingmu mcm no feeling sudha sama pmpuan lain sepanjang aku tau dia dulu..maintain la bah tu, insyaAllah memandangkan 10tahun sudah jiwa dia terlatih begitu ^_^

    best2..

    ReplyDelete
  2. aku ingat lagi kau putung rambutmu yg panjang itu masa kamu gaduh... trus c ahkhai ckp... "btul ba memeng suda putung rambut.." dgn nada yg sedih dan bikin kesian... tidak ku sangka muka c ahkhai yg macam ganas tu rupa-rupanya senseltip... kununnya klu ko putung rambut time tu break la kunu'... congrats la u guys... pahamila itu namanya jodoh... walaupun apa pun tipsnya klu d ungkayahkan.. mun ndada jodoh tu.. inda jua kemana... mudah-mudahan sampai ka sulga na kamu..

    ReplyDelete
  3. haha..aku ingat...atu time2 beperang basar tu..
    mo sampai juga break tapi kana pujuk kan..besyaratla..nda menyigup..Alhamdulillah sampai skrang nda dia besigup suda..

    awubah...jodoh atu ditangan Allah S.W.T

    Amin..behadap2 nanti kita d sulga

    ReplyDelete