http://emo.huhiho.com

Saturday, April 17, 2010

SHOULD I ....OR SHOULD I NOT

hmm... mo kasi kembang bisnes bah..rasa2nya lama suda menikmati idup..rasanya this is the right time to struggle balik..bah skrg bisnes aku nda payah mo byr2 sewa..bah markas aku d rumah kan..karan bapa yg bayar..tu pun paling mahal la RM40/month..tu time puasa la..kalau bulan2 biasa dlm RM30++ ja..air pun RM12 ja/3 month..ndada PTPTN mo d byr..just MARA,Broadband n Astro ja la.. tu pun MARA RM200,BB RM98,ASTRO RM50.. yg lainnya...aku pusing modal balik,beli brg keperluan..saving..n SHOPPING~~~..i'm living a simple life u see..

rasanya ...tibalah masanya mo pursue my dream ..BUKA KEDAI OR BUTIK.. tp d Papar ndada kedai kosong la..yg ada pun yg bangunan kayu tingkat atas..ndamo aku..nanti tebakar..sudahla Papar ni aku rasa the most flameable district in SABAH..haha..mo sewa kedai d kk mahal pula..takut nda tbayar..klau utk btahan 2-3 bulan pertama tu buli survive la..tp kalau 3-4 blum ada perkembangan memberansangkan..matilah aku..huhu

then,aku tejumpa iklan ni d mudah atas advice kawan aku c Leena..cam ok jugakla..tp sewanya RM1000/month..kalau mo try utk 4-5 bulan tu ..rasa2nya bulih survive kalau aku nda boros la...n kalau sales ok.. macamana aaa?..mo proceed to the next action or not?...aku sceptical..i have faith in myself..but..kalau nda menjadi macamana?..huwaa


Karamunsing kira ramai juga org..sbb aku slalu lunch sana with laling..ada satu kedai makan d food court tu kami suka..Sri Berunai..durang pun kenal kami suda ni..enough of that..

aku kira mo jual aksesori yg macam aku iklankan d noirjewelry n others yg supplier aku jual..
mo jual tudung...tp ada suda kiosk tudung sana tu dkt escalator
mo buat tempahan manik..manik aku kan OTT punya manik..haha
maybe some other stuff la..any suggestions?

but....mampukah aku?...mo proceed ka nda ni?
HELP...my dearest friends...cemana aaa? apa pendapat kamu? sesuai ka tu tempat? huhuhu

4 comments:

  1. ini yg bekas outlet Sony bah ni kan..kena renovate jadi kiosk..

    skrg ni meng, ko kena ambil kira siapa customer ko paling ramai.kalau dr peninsular, adakah dorg selalu dtg p karamunsing?kalau average kedtgan org sjung p sana tinggi, aku rasa go on. bukan bilang org sabah x beli, beliii tapi skrg ni margin tinggi kalau ko dpt make sure customer utama ko (org sjung) dpt access kiosk ko dgn cepat, mudah dll...

    ni aku amik kira if mmg customer utama ko dr sebelah sana la.. if locally (mainly KK) pun mmg market ko mmg sudah established, so teda masalah since karamunsing ni easy access kan klu sekadar org yg tinggal d KK.. =)

    aku happy ko punya biz maju setapak lagi..**emots rabbit putih melompat2 girang

    ReplyDelete
  2. aku sukung ko buka cara online jak bah...promosi di blog..teda sewa kos..hihi...aku pun mau buka butik juga..tapi kalau d ranau ni..ada juga butik tapi..untuk bajet besar jak la..

    ReplyDelete
  3. meng, pada pendapat aku nda payah la kau sewa tu meng... kan kau suda establish dan bergaya-gaya lagi... klu kau maw maju setapak lagi, aku ada idea baik punye n BESAQ PUNYEEE... besaq punyeee... klu berjaya mmg kau nda payah susa2 lagi cari customer... customer cari kau... mcm ada berani?

    ReplyDelete
  4. hihi thanks friend fot the comments

    proposal memang telah direject ulat2 oleh mr laling..huhu..

    ReplyDelete